SM-kultaa!

Huhhuh!


Olen vieläkin ihan hämmentynyt... Nämä olivat nyt minulle kolmannet SM-kilpailut. Ensimmäisellä kerralla vuonna 2014 sijotuin toiseksi ja viime vuonna 2015 kuudenneksi. Nyt vihdoin tämä ensimmäinen tavoitteeni täyttyi ja saavutin SM-kilpailuissa voiton! Olen valmentanut kaksi vuotta itse itseäni ja oppinut koko ajan paremmin itselleni sopivia toimintamalleja. Olen tehnyt paljon virheitä ja oppinut sitä kautta mikä minulla toimii kisavalmisteluissa ja mikä ei. Vihdoin olen löytänyt hyvät rutiinit millä pääsen hyvään kisakuntoon suhteellisen helposti ja ennen kaikkea terveellisesti.


Matka tähän pisteeseen on ollut pitkä mutta antoisa ja opettavainen. Koko ajan olen tehnyt asioita terveyteni ehdoilla ja kuunnellut itseäni sekä omaa kroppaani. Jos esimerkiksi minua on väsyttänyt niin silloin olen levännyt enemmän, jos treenini eivät ole kulkeneet odotetulla tavalla niin silloin olen syönyt enemmän ja jos lihakset eivät ole enää palautuneet niin hyvin, olen mennyt hierojalle useammin sekä keskittynyt enemmän kehonhuoltoon. Välillä se on tuottanut pehmeämmän kisakunnon ja välillä kireämmän. Mutta niinkuin tuossa jo aikaisemmassa blogikirjoituksessani kirjoitin niin meidän lajissa kisakireys ei ole todellakaan se ainoa ratkaiseva tekijä. Tietysti kaikki kilpailijat ovat hyvässä kunnossa, mutta pisteet tulevat hyvin pitkälti muista asioista.



Huomasin taas kuinka bikini fitnessin taso on noussut todella paljon Suomessa. Monia hyvä kilpailijoita tippui jo eliminaatiokierroksella pois. Myös monia viime vuoden SM- mitalisteja ei pääsyt lähellekään finaalipaikkaa tänä vuonna. Niin se vain on, että jos haluat olla edes samoilla sijoituksilla seuraavalla kerralla niin koko ajan on kehitettävä itseään jokaisella osa-alueella todella paljon. Uusia lupaavia kilpailijoita tulee koko ajan lisää. Kelkassa on pysyttävä mukana ja tuomareille on pystyttävä tuomaan joka kerta uusi, erilainen ja parempi paketti sinne lavalle.


Edellisen päivän Ben Weider Cupin viidennen sijan ja parhaan suomalais-sijoituksen (omassa pituusluokassani) jälkeen lähdin erittäin hyvillä mielin SM-kisaan. Minua ei oikeastaan edes jännittänyt missään vaiheessa. Meillä oli tiimin kanssa hyvä fiilis ja tunnelma koko viikonlopun. Ajoitin tällä kertaa viimeistelyt niin että saisin parhaan kunnon SM-kilpailuun enkä keskittynyt liikaa Ben Weider Cuppiin. Aikaisempina vuosina se ei ole onnistunut yhtä hyvin vaan jostain syystä kroppa on kerännyt aina hirveästi nestettä lauantain jälkeen. Päätin nyt siis satsata enemmän sunnuntain kilpailuun ja se kannatti! Nukuin hyvin ja kisapaikallakin oli hyvä fiilis vielä valmistautua.


Esiintymisestä nautin todella paljon ja yleisö oli meillä taas ihan huippu. Kiitos kaikille jotka olivat paikan päällä kannustamassa. Muistaakseni en ole nähnyt SM-kilpailuissa aikaisemmin näin täyttä katsomoa. Ensimmäinen kerta kun minua alkoi jännittämään oli hetki ennen palkintojenjakoa. Tiesin että nyt minulla olisi oikeasti hyvä mahdollisuus voittaa. Olen niin monta kertaa ollut toinen yhden tai kahden pisteen erolla että kyllä se olisi harmittanut taas. Oli aivan epätodellinen olo ja kyyneleet vaan valuivat kun toiseksi tullut kuulutettiin ja jäin yksin taakse seisomaan. En edes ehtinyt tarkistamaan peilistä ennen overallia kuinka paljon meikit oli levinnyt. :D


Minulla on ollut jo nuoruuden yleisurheilu-ajoista asti unelma voittaa joskus Suomenmestaruus ja päästä edustamaan Suomea ulkomaan kisoihin. Olen todella kiitollinen että tuomarit valitsivat tänä vuonna minut ja sain tämän mahdollisuuden. Aion tehdä nämä vajaa viisi viikkoa todella kovasti töitä sen eteen, että olen tämän valinnan arvoinen!


Haluan kiittää sponsoreitani ja yhteistyökumppaneitani jotka ovat olleet apuna tällä matkalla. Ensinnäkin meidän huoltaja ja kampaaja Angelica ja Cafe Salon Helsinki on ollut matkassa mukana molemmissa kilpailuissa ja tehnyt niin hienoja kisalookkeja meille. Ripset, kynnet, ja kulmapigmentoinnit minulle on tehnyt Noora joka toimii Tampereen Puutarhakadun Glohairissa. Kiitos myös Titille ihanasta kasvohoidosta josta kirjoitinkin jo aikaisemmin. Tällä kisaprepillä minua on auttanut myös suuresti Tampereen Hypoxi joka toimii Erkkilänkatu 11. Olen tehnyt siellä ihan tavallista hypoxia joka auttaa paikalliseen rasvanpolttoon ja infrapuna-pyörää. Kannattaa käydä siellä muuten ilmaisessa konsultaatiossa, ja kun mainitsette minun nimen niin saatte viidennen Hypoxi- hoitoviikon kaupan päälle! Kiitos kisabikineistä taas Daddy's Girl ja Jaana. Hän osaa aina valita minulle parhaiten sopivat bikinit!


Kiitos myös mun tiimille Team Daddy's Girl Fitnessille ja muille asiakkailleni kaikesta kannustuksesta ja myötäelämisestä. Varsinkin meidän kisaporukka Jenni, Saara ja huoltaja Angelica sekä Jyväskylässä ollut huoltaja Kirsi, olitte ihan huippuja! Kiitos mun perheelle ja ystäville jotka aina jaksatte tukea ja ymmärtää! Kiitos kannustamisesta ja muhun uskomisesta KP, Aino-Maija sekä neuvoista Pauliina ja Aikku! <3


Tässä on nyt sopivasti aikaa palautua tästä kisaviikonlopusta ja valmistautua MM-kilpailuihin. Näiden viikonloppujen välissä on viisi viikkoa ja MM-kilpailut järjestetään tänä vuonna Puolassa. Olen ottanut nyt pari päivää todella rennosti ja syönyt kunnolla sekä levännyt. Silti tänään minulla oli aamulla vielä sama paino kuin kisaviikolla. Kroppa siis toimii hyvin. Energiaa riittää ja huomenna menen tekemään ensimmäisen kovan treenin kisojen jälkeen. En voi sanoa muuta kuin että tämä on ihan mieletöntä! Tehkää niitä asioita joista nautitte ja uskokaa unelmiinne oli se sitten mitä vaan! :)

Tässä kaikki bikini fitnessin SM-voittajat

Avasin muuten uudelleen mun 2015 keväällä aloittamani nettivalmennuspalvelun www.beachbodyprogram.net Ensimmäinen kahdeksan viikon tehokas kropan kiinteytykseen suunniteltu valmennus alkaa 31.10 maanantaina ja siihen on vielä muutama paikka jäljellä. Käy tutustumassa nettisivuilta valmennukseen ja ilmoittaudu pian mukaan jos haluat saada parhaat treeni- ja ravintovinkit hyvään kuntoon pääsemiseksi sekä vielä huippuedulliseen hintaan!

Mukavaa tiistai-iltaa ja hyviä treenejä kaikille!

-Caroliina


Kommentit

Suositut tekstit